Welkom

Welkom op de website van Psychiatriepraktijk Scheepers. Sinds 2000 werk ik mijn eigen praktijk als zelfstandig gevestigd psychiater en bied ik een breed scala van psychiatrische en psychotherapeutische behandelingen aan. De praktijk is kleinschalig van opzet waardoor persoonlijk en laagdrempelig contact gegarandeerd is. Om bij mij in behandeling te komen heeft u een verwijzing voor de specialistische GGZ nodig van uw huisarts, een medisch specialist of bedrijfsarts. Nadat de verwijzing geregeld is kunt u contact met mij opnemen voor een afspraak.

Wachttijd:

Voor de actuele wachttijden kunt u klikken op de praktijknaam hierboven en de laatste update controleren door naar onder te scrollen.

Bereikbaarheid:

De praktijk is alleen op afspraak te bezoeken. In een zelfstandige praktijk kan een psychiater onmogelijk 24 uur per dag bereikbaar zijn. Op werkdagen tijdens kantooruren ben ik doorgaans goed bereikbaar telefonisch of per email (voorkeur). Voor acute, spoedeisende hulp buiten kantooruren kunt u altijd terecht bij de (waarnemend) huisarts of huisartsenpost in uw regio. Daar kan beoordeeld worden of het zinvol is u door te verwijzen naar de 24-uurs crisisdienst van de GGZ. ​

Praktijkdagen:

 

  • Maandagochtend en middag (Nieuwe Niedorp)
  • Dinsdagochtend (Alkmaar)
  • Woensdagavond (Nieuwe Niedorp)
  • Donderdagmiddag en avond (Nieuwe Niedorp)

eHealth:

​Wanneer u in behandeling komt is er de mogelijkheid om gebruik te maken van eHealth ondersteuning via Minddistrict. Als u daarvoor in aanmerking komt ontvangt u van mij inloggegevens waarmee u kunt inloggen op mijn site voor internet behandeling: scheepers.minddistrict.nl​

Kwaliteitsbewaking en tevredenheid:

Vanaf 2013 worden vrijgevestigde psychiaters geacht de kwaliteit van de behandeling en de tevredenheid van clienten objectiever in kaart te brengen. Om dit doel te bereiken zal u gevraagd worden mee te werken aan het invullen van een aantal vragenlijsten aan het begin en aan het eind van het behandeltraject. Aan het eind zal u ook een vragenlijst toegestuurd krijgen waarin u aan kunt geven hoe tevreden u bent over de geboden behandeling.

Voor het aanbieden en verwerken van de vragenlijsten maak ik gebruik van de diensten van Telepsy die de vragenlijsten via email online beschikbaar stelt voor u.

Het afgelopen jaar waardeerden clienten de behandeling gemiddeld met een 8,5