Norbert Scheepers – BIG nummer 79037827901 – Nieuwe Niedorp 

PSYCHIATRIEPRAKTIJK SCHEEPERS

Intake en behandeling

Wanneer u zich bij mij aanmeldt zal ik met u een afspraak maken voor een intake. De intake bestaat uit twee gesprekken. In het eerste gesprek zal ik samen met u de klachten en problemen in kaart brengen die aanleiding zijn voor de verwijzing. Hierna volgt een tweede gesprek  waarbij ik uw levensloop zal bespreken om zodoende een beeld te kunnen  vormen van uw leven tot nog toe.

Na beide intakegesprekken wordt u uitgenodigd voor een derde gesprek  waarin ik met u mijn conclusies en bevindingen zal bespreken. Hierbij  komt de diagnose aan bod en mijn voorstel voor behandeling. In dit  gesprek kunt u aangeven of u met de behandeling wilt starten of niet.

Online behandeling is op indicatie mogelijk. Hiervoor gebruik ik de beveiligde beeldbel mogelijkheid van het eHealth platform Embloom. Via de platform is het tevens omgelijk om gebruik te maken van diverse eHealth modules. Meer informatie hierover kunt u vinden op https://www.embloom.n

Kiest u ervoor om met de voorgestelde behandeling te starten dan zal ik met u het behandelplan verder uitwerken en concreet bespreken hoe de  behandeling eruit zal gaan zien. Het behandelplan vormt de leidraad voor de behandeling en het beloop van de behandeling zal regelmatig met u  geëvalueerd worden.

De behandeling bestaat uit gesprekken waarbij ik gebruik maak van de  inzichten uit diverse psychotherapeutische stromingen afhankelijk van de aard van uw problemen. Indien nodig schrijf ik in overleg met u medicijnen voor. De gespreksduur is 45  minuten.

Over mij

Mijn naam is Norbert Scheepers. Ik heb geneeskunde gestudeerd aan de Vrij Universiteit en daarna mijn opleiding tot psychiater gevolgd in de Valeriuskliniek in Amsterdam. Van 1998 tot 2012 heb ik als psychiater gewerkt bij GGZ Noord Holland bij de ouderenpsychiatrie en sinds 2000 tevens als vrijgevestigd psychiater in mijn praktijk in Nieuwe Niedorp. Daarnaast ben ik voorzitter van de Vereniging van Vrijgevestigde Psychiaters Alkmaar en Omstreken: VVPAO.

Ik ben lid van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie en de Orde van Medisch Specialisten. Als medisch specialist sta ik geregistreerd bij de Registratiecommissie Geneeskundig Specialisten (RGS)  en ik ben ingeschreven in het BIG-register als arts onder nummer 79037827901 en als psychotherapeut onder nummer 49037827916.

De praktijk staat ingeschreven bij de KvK onder nummer 37157217 als Psychiatriepraktijk Scheepers. De AGB-code van de praktijk is 03072617 en mijn persoonlijke AGB-code is 03069084

Klachtregeling

Klacht

Ik doe mijn uiterste best u naar volle tevredenheid te behandelen. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Ik streef er naar om alle ongenoegens in goed overleg met u en naar tevredenheid op te lossen. Hieronder kunt u lezen welke stappen u kunt nemen als u niet tevreden bent.

Stap 1: Maak uw ongenoegen kenbaar aan de organisatie

Als u ergens niet tevreden over bent, dan nodig ik u uit om met mij in gesprek te gaan. Voor mij is het belangrijk te weten dat u niet tevreden bent en mij in de gelegenheid stelt om het probleem samen met u op te lossen. Meestal verheldert dit veel onduidelijkheden en vinden wij samen een oplossing. Dat is voor iedereen het meest plezierig.

Mocht een persoonlijk gesprek niet tot een oplossing leiden dan kunt u uw klacht ook kenbaar maken aan de secretaris van de VVPAO (zie vvpao.nl). Vanuit de VVPAO kan een bemiddeling plaatsvinden die hopelijk alsnog tot een oplossing leidt. 

Stap 2: Klacht voorleggen aan onafhankelijke klachtenfunctionaris

Komt u samen met mij en de VVPAO niet tot een passende oplossing, dan kunt contact opnemen met Erisietsmisgegaan.nl. Erisietsmisgegaan.nl is een externe organisatie waarbij we zijn aangesloten om onvrede of klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Gebruik hiervoor het formulier melden onvrede bij Erisietsmisgegaan.nl

Na het indienen van dit formulier nemen zij telefonisch contact met u op om uw melding te bespreken.

  • De klachtenfunctionaris bemiddelt tussen u en de zorgverlener op basis van hoor en wederhoor.
  • U kunt bij het verwoorden van de klacht hulp krijgen van een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionarissen van Erisietsmisgegaan.nl zijn getraind en ervaren in communicatie, coaching en advies en zijn op geen enkele manier verbonden aan de zorgverlener.
  • Als u zich kan vinden in de manier waarop de klacht is verwoord, wordt de klacht definitief gemaakt en naar de zorgverlener gezonden.
  • De zorgverlener reageert zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen twee werkweken gemotiveerd op de klacht vanuit zijn of haar visie. Daarbij zal de zorgverlener in ieder geval ingaan op de door u voorgestelde oplossing of een andere oplossing voorstellen.
  • De klacht wordt in principe binnen zes werkweken afgehandeld. Deze termijn kan gemotiveerd met vier werkweken worden verlengd.
  • Als u en de zorgverlener het eens zijn over een oplossing van het probleem, worden de klacht, de reactie daarop van de zorgverlener en de door beiden aanvaarde oplossing in een digitaal dossier opgeslagen en wordt het dossier gesloten. Het dossier wordt gedurende 2 jaar bewaard. Indien nodig kan het dossier op verzoek van betrokkenen geopend worden.

Hiermee wordt de klacht behandeld volgens de richtlijnen van de Wkkgz.

Stap 3: Wkkgz: Geschillencommissie

Indien de behandeling van uw klacht en/of bemiddeling niet tot een voor u passende oplossing heeft geleid dan kunt u uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie in Den Haag.

De geschillencommissie bestaat uit een onafhankelijk voorzitter en tenminste twee onafhankelijke leden: één of meer leden die worden geacht het perspectief van u te kunnen vertegenwoordigen en één of meer leden die het perspectief van de zorgverlener kunnen vertegenwoordigen. De geschillencommissie wordt bij de behandeling van een klacht bijgestaan door een secretaris. De leden en de secretaris zijn onafhankelijk van de partijen die bij de klacht betrokken zijn.